Blog Post

Instagram Reels voor bedrijven

Instagram heeft er weer een nieuwe functie bij en dat betekent een nieuwe kans om snel te groeien en een groter bereik te genereren. Maar wat houdt deze functie precies in en vooral, waarom zou een bedrijf hiervan gebruik moeten maken?

Wat is Reels?

Instagram Reels is vergelijkbaar met de bekende TikTok-app. Met de recente ontwikkelingen in de VS bestaat de kans dat TikTok verbannen zal worden. Om deze reden bedacht Instagram de nieuwe Reels-functie als directe concurrent of vervanger van TikTok. Instagram Reels is een functie waarbij je creatief aan de slag kan gaan met korte video's van 15 seconden. Het is een in-app editor wat wil zeggen dat je alle montage en effecten in de app zelf kan toevoegen. Je hebt dus geen externe app nodig zoals bij Instagram TV.

Nieuwe functie, nieuwe groeikans

Het is geen geheim dat het frequent gebruiken van nieuwe functies resulteert in een gunstige positie in het algoritme. Een algoritme is een soort van wiskundige formule die Instagram gebruikt om posts te controleren en beoordelen. Enerzijds wordt er gekeken naar parameters zoals likes, reacties en het aantal keer dat een bericht gedeeld wordt. Anderzijds speelt gebruikersgedrag ook een rol. Instagram onthoudt welke berichten je eerder interessant vond, bijvoorbeeld omdat je langer bleef kijken of in interactie bent gegaan, en zal vervolgens zulke berichten vaker tonen.

Het algoritme onthoudt dus ook welke functies je gebruikt. Gebruikers die meteen aan de slag gaan met nieuwe functies, zoals Reels, hebben alvast een streepje voor. Dat komt omdat Instagram er alle baat bij heeft dat de functie zo snel mogelijk bij zoveel mogelijk gebruikers bekend is. Het is dus de ideale kans voor een bedrijf om punten te scoren bij Instagram. Ga aan de slag met Reels en word beloond door het algoritme.

Reels voor bedrijven

Zitten er kansen in Reels voor bedrijven? Zeker wel! Instagram Reels is de ideale functie om op een spontane en ongedwongen manier te communiceren met je volgers en doelgroep. Het geeft een inkijk in het bedrijf en toont een menselijke, niet-perfecte kant. Wie goed aan de slag gaat met Reels, kan een bepaalde authenticiteit en sympathie creëren bij de doelgroep. Enkele voorbeelden van kansen voor bedrijven in Reels:

  • Behind the scenes : toon niet alleen het eindproduct, maar gun volgers ook een blik achter de schermen. Dat kan zowel een korte video over het productieproces zijn als een kijkje op de werkvloer.
  • Uitleg-video's : mini-tutorials van 15 seconden, het is mogelijk. Geef een korte demonstratie van het product of stel een nieuw product voor.
  • Kennis of expertise delen : breng op een creatieve manier kennis binnen jouw niche over naar de doelgroep.

Het belangrijkste is om alles luchtig te houden en met de nodige creativiteit aan de slag te gaan. Het algoritme van Reels staat nog niet helemaal op punt en is ook nog niet achterhaald, dus er zitten heel wat kansen voor bedrijven om grote groepen te bereiken. Hou het simpel, luchtig en authentiek en ga voor succes.

The post Instagram Reels voor bedrijven appeared first on Iedereen Content.

Laatste artikelen

Adverteren
19 sep., 2023
Is adverteren in huis-aan-huis bladen een effectieve marketingstrategie? Ontdek de voor- en nadelen van deze vorm van adverteren en waarom het waardevol kan zijn voor jouw bedrijf. #marketingstrategie #adverteren
door Mensen zijn Media 22 mei, 2023
Uit een grondig onderzoek van Kantar en WARC, waarbij 450 advertenties werden geanalyseerd, blijkt dat creatieve en effectieve reclameboodschappen aanzienlijk meer winst opleveren.
door Annelies Boeykens 01 mrt., 2023
Content marketing vormt dan de basis voor heel wat marketing strategieën vandaag de dag. De volgende zaken bewijzen hier meteen het belang van. The post 3 voordelen van content marketing appeared first on Iedereen Content.
door Marketing 09 jan., 2023
Print is het medium waarin reclame als minst negatief wordt beleefd. Twee op drie lezers van magazines ervaren reclame als niet storend. Dat blijkt uit het recente onderzoek ‘Fan Factor’ van Why5research en Roularta Advertising . De studie ging de meerwaarde na van verschillende mediumtypes – zoals magazines, kranten, tv, radio en websites – voor hun gebruikers.
door Nikola Milojevic 18 jul., 2022
Velen hebben de ondergang van traditionele reclame voorspeld. Toch is deze vandaag heel waardevol en … opnieuw springlevend. Hoe dit komt? Lees het in dit artikel. De laatste decennia zagen we een verschuiving van traditionele reclame naar digitale kanalen. Dit o.a. omdat consumenten steeds meer media onderweg consumeren. Cijfers bevestigen dit fenomeen. Volgens de 28ste […] The post Kantelpunt: Traditioneel adverteren opnieuw in de lift! appeared first on Iedereen Content.
door Annelies Boeykens 09 jun., 2022
Goede content is één ding, maar de online vindbaarheid speelt ook een belangrijke rol. En om deze vindbaarheid te vergroten, kan je aan de slag met het optimaliseren van de teksten op je pagina. In deze blogpost vind je meteen enkele handige tips om in de praktijk aan de slag te gaan. The post Teksten optimaliseren voor online gebruik appeared first on Iedereen Content.
door Annelies Boeykens 18 mei, 2022
In de 21ste eeuw waarin bijna iedereen een camera in zijn broekzak heeft, wordt het nut van een professionele fotograaf vaak onderschat. Iedereen heeft een camera, dus iedereen kan foto's maken, toch? Niets is minder waar. The post Doe-het-zelf fotografie of investeren in een professional? appeared first on Iedereen Content.
door Annelies Boeykens 05 apr., 2022
Dankzij sociale media is interactie een vaste waarde geworden bij de manier van communiceren. Om deze interactie te stimuleren kunnen bedrijf aan community building doen. The post 4 tips voor een sterke online community appeared first on Iedereen Content.
door Annelies Boeykens 06 feb., 2022
Afbeeldingen zijn onmisbaar op een website: ze wisselen tekst af en maken een website een heel stuk aantrekkelijker. Deze blogpost is de ultieme startersgids voor het online gebruik van afbeeldingen. The post Afbeeldingen optimaliseren voor online gebruik appeared first on Iedereen Content.
door Nikola Milojevic 10 jan., 2022
Het doel van een landingspagina is zoveel mogelijk conversie genereren. Conversie is een specifieke actie die jij wil dat je bezoeker neemt. Meestal is dit een aankoop doen, maar het kan ook zijn dat je wil dat bezoekers zich inschrijven voor een event... The post Vermijd deze veelgemaakte fouten bij landingspagina’s appeared first on Iedereen Content.
Adverteren
19 sep., 2023
Is adverteren in huis-aan-huis bladen een effectieve marketingstrategie? Ontdek de voor- en nadelen van deze vorm van adverteren en waarom het waardevol kan zijn voor jouw bedrijf. #marketingstrategie #adverteren
door Mensen zijn Media 22 mei, 2023
Uit een grondig onderzoek van Kantar en WARC, waarbij 450 advertenties werden geanalyseerd, blijkt dat creatieve en effectieve reclameboodschappen aanzienlijk meer winst opleveren.
door Annelies Boeykens 01 mrt., 2023
Content marketing vormt dan de basis voor heel wat marketing strategieën vandaag de dag. De volgende zaken bewijzen hier meteen het belang van. The post 3 voordelen van content marketing appeared first on Iedereen Content.
Laad meer artikelen
Share by: