Blog Post

3 voordelen van content marketing

Content marketing is hot and happening. We gaan met z'n allen massaal content maken en verspreiden. En als het goed is, hebben we de nodige aandacht voor de marketing zodat lezers onze content ook effectief vinden. Content marketing vormt de basis voor heel wat marketingstrategieën vandaag de dag. De volgende zaken bewijzen er meteen de voordelen van.

Je wordt beter gevonden online

Je kan geweldige content maken, maar zonder de juiste marketingtechnieken zal je nooit het volledige potentieel van je content aanspreken. Door op je content op de juiste manier te verspreiden, bereik je wél heel wat schermen. Bovendien is een goede online vindbaarheid belangrijk voor je organisch verkeer. Onder organisch verkeer verstaan we alle mensen die zelf op zoek gaan naar informatie rond bepaalde onderwerpen en zo op jouw website of sociale media landen. Als ze jouw onderwerpen waardevol vinden en interessant om te lezen, hoef je niet te betalen om hen naar je website te leiden. Een goede content marketing zorgt ervoor dat je vanzelf zichtbaar bent, waardoor mensen sneller bij jou terechtkomen en je organisch verkeer toeneemt.

Je klanten blijven loyaal

Bied je klanten meer dan alleen een product of dienst en je raakt ze nooit meer kwijt. De laatste jaren zijn we steeds meer geëvolueerd naar een experience-samenleving. Mensen willen niet alleen een product, ze houden ook rekening met de ervaring errond. Dat kan zowel in de letterlijke zin van het woord, denk maar aan het belang van evenementen, maar ook in de vorm van een bepaald gevoel dat we koppelen aan een product, dienst of zelfs een merk in het algemeen.

Het is de kunst om niet alleen een product of dienst aan te bieden in ruil voor geld, maar om ook iets terug te geven aan je klanten. Dat kan in de vorm van content om je doelgroep te informeren en te inspireren. Op deze manier zal zij meer waarde toekennen aan je bedrijf of merk waardoor je een grote groep loyale klanten krijgt.

Het levert je meer bekendheid op

De mogelijkheid om content te delen, geeft een bedrijf de kans om het verhaal achter de schermen te vertellen. Je kan het verhaal van een bepaald merk of bedrijf vertellen aan de doelgroep waardoor je sneller een top-of-mind gedachte wordt. Eén van de beste voorbeelden hiervan is Red Bull. Een merk van energiedrankjes met een eigen media- en productiehuis – het klinkt gek maar toch is het zo. Al heel wat jaren gaat Red Bull op geniale wijze om met content en content marketing. Ze kennen hun doelgroep en haar bijhorende interesses door en door en weten hier perfect op in te spelen met hun content. Ze gebruiken een slechts subtiele verwijzing naar hun product waardoor hun doelgroep niet het gevoel heeft dat ze naar een promovideo of reclamecampagne kijken. Met hun extreme sporten en stoere video's ondersteunen ze het onverslaanbare, krachtige karakter van hun doelgroep. Het resultaat? De content wordt vlot gedeeld en Red Bull wint aan populariteit en bekendheid.

Key to success: blijf content maken

Een belangrijke boodschap om mee af te sluiten: één keer goede content maken is niet voldoende. Je zal vermoedelijk pas na een tijd resultaat opmerken, dus verwacht niet dat je eerste post of video meteen een schot in de roos is. Content marketing is een langetermijnstrategie. Ga er dus niet vanuit dat je veilig bent als je content het een keer goed doet, maar blijf investeren en creëren. Hou het wiel in beweging!

Laatste artikelen

Adverteren
19 sep., 2023
Is adverteren in huis-aan-huis bladen een effectieve marketingstrategie? Ontdek de voor- en nadelen van deze vorm van adverteren en waarom het waardevol kan zijn voor jouw bedrijf. #marketingstrategie #adverteren
door Mensen zijn Media 22 mei, 2023
Uit een grondig onderzoek van Kantar en WARC, waarbij 450 advertenties werden geanalyseerd, blijkt dat creatieve en effectieve reclameboodschappen aanzienlijk meer winst opleveren.
door Marketing 09 jan., 2023
Print is het medium waarin reclame als minst negatief wordt beleefd. Twee op drie lezers van magazines ervaren reclame als niet storend. Dat blijkt uit het recente onderzoek ‘Fan Factor’ van Why5research en Roularta Advertising . De studie ging de meerwaarde na van verschillende mediumtypes – zoals magazines, kranten, tv, radio en websites – voor hun gebruikers.
door Nikola Milojevic 18 jul., 2022
Velen hebben de ondergang van traditionele reclame voorspeld. Toch is deze vandaag heel waardevol en … opnieuw springlevend. Hoe dit komt? Lees het in dit artikel. De laatste decennia zagen we een verschuiving van traditionele reclame naar digitale kanalen. Dit o.a. omdat consumenten steeds meer media onderweg consumeren. Cijfers bevestigen dit fenomeen. Volgens de 28ste […] The post Kantelpunt: Traditioneel adverteren opnieuw in de lift! appeared first on Iedereen Content.
door Annelies Boeykens 09 jun., 2022
Goede content is één ding, maar de online vindbaarheid speelt ook een belangrijke rol. En om deze vindbaarheid te vergroten, kan je aan de slag met het optimaliseren van de teksten op je pagina. In deze blogpost vind je meteen enkele handige tips om in de praktijk aan de slag te gaan. The post Teksten optimaliseren voor online gebruik appeared first on Iedereen Content.
door Annelies Boeykens 18 mei, 2022
In de 21ste eeuw waarin bijna iedereen een camera in zijn broekzak heeft, wordt het nut van een professionele fotograaf vaak onderschat. Iedereen heeft een camera, dus iedereen kan foto's maken, toch? Niets is minder waar. The post Doe-het-zelf fotografie of investeren in een professional? appeared first on Iedereen Content.
door Annelies Boeykens 05 apr., 2022
Dankzij sociale media is interactie een vaste waarde geworden bij de manier van communiceren. Om deze interactie te stimuleren kunnen bedrijf aan community building doen. The post 4 tips voor een sterke online community appeared first on Iedereen Content.
door Annelies Boeykens 03 mrt., 2022
Instagram heeft er weer een nieuwe functie bij en dat betekent een nieuwe kans om snel te groeien en een groter bereik te genereren. Maar wat houdt deze functie precies in en vooral, waarom zou een bedrijf hiervan gebruik moeten maken? The post Instagram Reels voor bedrijven appeared first on Iedereen Content.
door Annelies Boeykens 06 feb., 2022
Afbeeldingen zijn onmisbaar op een website: ze wisselen tekst af en maken een website een heel stuk aantrekkelijker. Deze blogpost is de ultieme startersgids voor het online gebruik van afbeeldingen. The post Afbeeldingen optimaliseren voor online gebruik appeared first on Iedereen Content.
door Nikola Milojevic 10 jan., 2022
Het doel van een landingspagina is zoveel mogelijk conversie genereren. Conversie is een specifieke actie die jij wil dat je bezoeker neemt. Meestal is dit een aankoop doen, maar het kan ook zijn dat je wil dat bezoekers zich inschrijven voor een event... The post Vermijd deze veelgemaakte fouten bij landingspagina’s appeared first on Iedereen Content.
Adverteren
19 sep., 2023
Is adverteren in huis-aan-huis bladen een effectieve marketingstrategie? Ontdek de voor- en nadelen van deze vorm van adverteren en waarom het waardevol kan zijn voor jouw bedrijf. #marketingstrategie #adverteren
door Mensen zijn Media 22 mei, 2023
Uit een grondig onderzoek van Kantar en WARC, waarbij 450 advertenties werden geanalyseerd, blijkt dat creatieve en effectieve reclameboodschappen aanzienlijk meer winst opleveren.
door Marketing 09 jan., 2023
Print is het medium waarin reclame als minst negatief wordt beleefd. Twee op drie lezers van magazines ervaren reclame als niet storend. Dat blijkt uit het recente onderzoek ‘Fan Factor’ van Why5research en Roularta Advertising . De studie ging de meerwaarde na van verschillende mediumtypes – zoals magazines, kranten, tv, radio en websites – voor hun gebruikers.
Laad meer artikelen
Share by: