Blog Post

Doe-het-zelf fotografie of investeren in een professional?

In de 21ste eeuw heeft bijna iedereen een camera in zijn broekzak en onderschat men vaak snel het nut van een professionele fotograaf. Iedereen heeft een camera, dus iedereen kan foto's maken, toch? Niets is minder waar.

Je bent wat je uitstraalt

Het is verleidelijk om zelf de taak van een professionele fotograaf over te nemen. Tegenwoordig zijn er camera's voor elk budget en met (gratis) online software werk je ze meteen ook af. Hoewel het best mogelijk is, mag je het werk en het resultaat van een professionele fotograaf niet onderschatten. Potentiële klanten vormen een beeld over jouw bedrijf of product aan de hand van wat ze online zien. Daar horen dus alle foto’s en afbeeldingen op sociale media en op je website ook bij. Wil je een professionele indruk achterlaten? Dan investeer je best in een professionele fotograaf.

Visuele eenheid

Een andere reden om voor een professionele fotograaf te kiezen, is dat je een bepaalde visuele eenheid creëert. Doordat alle foto’s in eenzelfde stijl gemaakt zijn, zorgen ze voor rust en consistentie in je online-identiteit. Zelf aan de slag gaan of meerdere mensen opdrachten geven, resulteert al snel in een chaos van verschillende stijlen. De stijl en kwaliteit van de foto’s zijn niet consistent en potentiële klanten merken dit verschil hoe dan ook op.

Expertise en kennis

Bovendien is fotografie een kunst. Degelijke fotografen hebben jarenlang ervaring en kennis opgedaan, waardoor ze vanuit hun eigen ideeën werken om jouw bedrijf op een unieke manier in beeld te brengen. Door samen te werken met een professionele fotograaf heb je toegang tot die ervaring en vakkennis en kom je tot een mooi en stijlvol.

Investeer zonder zorgen

Hoewel een professionele fotograaf soms prijzig is, bespaar je jezelf heel wat werk door het maken van foto's te outsourcen. Zelf foto's maken, concepten uitwerken, de foto's afwerken en online plaatsen is erg tijdrovend. Een professionele fotograaf zal bovendien een beter resultaat genereren en dat afgewerkte resultaat hoef jij alleen nog online te plaatsen.

Ook wat de kostprijs betreft, zijn er oplossingen. Met het statuut van student-zelfstandige in opmars, werken heel wat jonge en getalenteerde fotografen aan voordeligere prijzen. Een creatieve, jonge geest zorgt trouwens vaak voor verrassende resultaten.

De mogelijkheden om zelf voor foto's te zorgen zijn er. Zonder enige voorkennis is het echter beter om te kiezen voor een professionele fotograaf. Professionele foto's stralen kwaliteit uit waardoor de klanten automatisch meer waarde hechten aan jouw bedrijf of product. Bovendien zorg je voor een visuele eenheid en kan je gebruik maken van de expertise en kennis van een professional. Alleen maar voordelen die de investering de moeite waard maken!

Laatste artikelen

Adverteren
19 sep., 2023
Is adverteren in huis-aan-huis bladen een effectieve marketingstrategie? Ontdek de voor- en nadelen van deze vorm van adverteren en waarom het waardevol kan zijn voor jouw bedrijf. #marketingstrategie #adverteren
door Mensen zijn Media 22 mei, 2023
Uit een grondig onderzoek van Kantar en WARC, waarbij 450 advertenties werden geanalyseerd, blijkt dat creatieve en effectieve reclameboodschappen aanzienlijk meer winst opleveren.
door Annelies Boeykens 01 mrt., 2023
Content marketing vormt dan de basis voor heel wat marketing strategieën vandaag de dag. De volgende zaken bewijzen hier meteen het belang van. The post 3 voordelen van content marketing appeared first on Iedereen Content.
door Marketing 09 jan., 2023
Print is het medium waarin reclame als minst negatief wordt beleefd. Twee op drie lezers van magazines ervaren reclame als niet storend. Dat blijkt uit het recente onderzoek ‘Fan Factor’ van Why5research en Roularta Advertising . De studie ging de meerwaarde na van verschillende mediumtypes – zoals magazines, kranten, tv, radio en websites – voor hun gebruikers.
door Nikola Milojevic 18 jul., 2022
Velen hebben de ondergang van traditionele reclame voorspeld. Toch is deze vandaag heel waardevol en … opnieuw springlevend. Hoe dit komt? Lees het in dit artikel. De laatste decennia zagen we een verschuiving van traditionele reclame naar digitale kanalen. Dit o.a. omdat consumenten steeds meer media onderweg consumeren. Cijfers bevestigen dit fenomeen. Volgens de 28ste […] The post Kantelpunt: Traditioneel adverteren opnieuw in de lift! appeared first on Iedereen Content.
door Annelies Boeykens 09 jun., 2022
Goede content is één ding, maar de online vindbaarheid speelt ook een belangrijke rol. En om deze vindbaarheid te vergroten, kan je aan de slag met het optimaliseren van de teksten op je pagina. In deze blogpost vind je meteen enkele handige tips om in de praktijk aan de slag te gaan. The post Teksten optimaliseren voor online gebruik appeared first on Iedereen Content.
door Annelies Boeykens 05 apr., 2022
Dankzij sociale media is interactie een vaste waarde geworden bij de manier van communiceren. Om deze interactie te stimuleren kunnen bedrijf aan community building doen. The post 4 tips voor een sterke online community appeared first on Iedereen Content.
door Annelies Boeykens 03 mrt., 2022
Instagram heeft er weer een nieuwe functie bij en dat betekent een nieuwe kans om snel te groeien en een groter bereik te genereren. Maar wat houdt deze functie precies in en vooral, waarom zou een bedrijf hiervan gebruik moeten maken? The post Instagram Reels voor bedrijven appeared first on Iedereen Content.
door Annelies Boeykens 06 feb., 2022
Afbeeldingen zijn onmisbaar op een website: ze wisselen tekst af en maken een website een heel stuk aantrekkelijker. Deze blogpost is de ultieme startersgids voor het online gebruik van afbeeldingen. The post Afbeeldingen optimaliseren voor online gebruik appeared first on Iedereen Content.
door Nikola Milojevic 10 jan., 2022
Het doel van een landingspagina is zoveel mogelijk conversie genereren. Conversie is een specifieke actie die jij wil dat je bezoeker neemt. Meestal is dit een aankoop doen, maar het kan ook zijn dat je wil dat bezoekers zich inschrijven voor een event... The post Vermijd deze veelgemaakte fouten bij landingspagina’s appeared first on Iedereen Content.
Adverteren
19 sep., 2023
Is adverteren in huis-aan-huis bladen een effectieve marketingstrategie? Ontdek de voor- en nadelen van deze vorm van adverteren en waarom het waardevol kan zijn voor jouw bedrijf. #marketingstrategie #adverteren
door Mensen zijn Media 22 mei, 2023
Uit een grondig onderzoek van Kantar en WARC, waarbij 450 advertenties werden geanalyseerd, blijkt dat creatieve en effectieve reclameboodschappen aanzienlijk meer winst opleveren.
door Annelies Boeykens 01 mrt., 2023
Content marketing vormt dan de basis voor heel wat marketing strategieën vandaag de dag. De volgende zaken bewijzen hier meteen het belang van. The post 3 voordelen van content marketing appeared first on Iedereen Content.
Laad meer artikelen
Share by: