21.2 C
Antwerp
dinsdag, 16 oktober, 2018

Over ons

Mensen zijn Media is een uitgeverij die gevestigd is in Mortsel en die is ontstaan uit de fusie tussen de vennootschappen ’t Periodiekske en De Passant. ’t Periodiekske en De Passant zijn verzorgde reclamemagazines die iedere twee weken gratis en apart huis-aan-huis worden verdeeld. De gedrukte versies van beide magazines bereiken vandaag circa 90.000 gezinnen in de zuidrand van Antwerpen! Een verzorgde lay-out, een degelijke papierkwaliteit en vooral een gevarieerd redactioneel aanbod zorgen ervoor dat Mensen zijn Media kan rekenen op een trouw lezerspubliek dat nog steeds aangroeit. Adverteerders weten dat ’t Periodiekske en De Passant vriend aan huis zijn bij veel gezinnen en hun publicaties dekken de kosten van de productie en verspreiding.

Naast ’t Periodiekske en De Passant geeft Mensen zijn Media jaarlijks ook tweemaal PUUR Mortsel en eenmaal PUUR Hove uit. Deze handige brochures zijn vooral gericht op het informeren van de inwoners van deze stad en gemeente. In samenwerking met de plaatselijke middenstand, de verenigingen en de lokale overheid wil Mensen zijn Media zoveel mogelijk mensen samenbrengen. Dit doet MzM door diverse verzorgde publicaties te produceren en te verspreiden met een ruim aanbod activiteiten, die binnen lokale gemeenschappen worden georganiseerd.

Verder werkt Mensen zijn Media ook mee aan Deurne Beleeft. De jaarlijkse sportieve hoogdag ‘De Profronde van Deurne’ groeide door de jaren uit tot een heel feestweekend met aandacht voor lifestyle en horeca. In samenwerking met de organisatoren en hun sponsors verspreidt Mensen zijn Media in mei ieder jaar een verzorgde uitgave die dit volksfeest de aandacht geeft dat het verdient.

Mensen zijn Media staat bovendien dagelijks voor heel wat klanten klaar voor het grafisch ontwerpen en drukken van hun handels- en particulier drukwerk via het nieuwe www.printjecontent.be. Naast adverteren en print helpen we de lokale ondernemer, lokale overheid en de particulier graag verder met hun digitale communicatie. We garanderen een 365° aanpak die on- en offlinecommunicatie netjes integreert en die ervoor zorgt dat ieders talent of initiatief een stem krijgt die wordt gehoord.

Geschiedenis

De oorsprong van Mensen zijn Media is ’t Periodiekske. Dit lokale krantje werd voor het eerst uitgegeven op 2 of 4 pagina’s door drukkerij Peeters-Augustijnen op 14 maart 1964. De firma was destijds gevestigd in de Sint-Benedictusstraat 140 in Mortsel, amper 2 deuren verwijderd van ons huidige adres! ’t Periodiekske was een initiatief van wijlen Fred Peeters en Mik Van den Bossche. Laatstgenoemde wilde meedoen op voorwaarde dat er voldoende aandacht was voor lokaal nieuws en de activiteiten van lokale verenigingen, wat tot vandaag nog steeds de succesformule is van ons ‘moedermagazine’.

In januari 2002 werd Peeters-Augustijnen overgenomen door Drukkerij Van den Brande uit Pulderbos, die vooral geïnteresseerd was in het drukken van de periodieke uitgave ‘t Periodiekske. De huisstijl kreeg een serieuze upgrade en nieuwe technologieën zorgden ervoor dat het sympathieke krantje alsmaar verzorgder werd. Vanaf januari 2006 steeg het aantal pagina’s zo gestaag dat Walter Van den Brande genoodzaakt werd om het drukwerk uit te besteden aan een rotatiedrukkerij. Ondertussen verhuisde ‘t Periodiekske naar een klein huurpand in de Sint-Benedictusstraat 104. Walters voeling met het blad verwaterde en hij besloot om ’t Periodiekske in november 2009 over te geven aan zijn verkoper, Fik Verbiest en diens echtgenote, An Adriaenssen.

Met 3 jaar werkervaring voor ’t Periodiekske op zak, een vlotte pen, heel veel zin en de mentale support van An begon Fik aan een verrassend avontuur. Terwijl hij op amper 3 jaar tijd het magazine van 24 naar 48 pagina’s had gebracht, timmerde hij samen met de bekwame grafisch ontwerpster Nancy Huybrechts, de ervaren administratieve medewerkster Ria Struyf en de toegewijde orderbegeleider voor het drukwerk Marc Boeckx verder aan de weg. Meer aandacht voor de redactionele inhoud en een aparte huis-aan-huisverdeling van de magazines maakten van ‘t Periodiekske een nog sterker merk in Mortsel en omstreken.

In april 2011 kwam Sonja Willemsen het team versterken met de opmaak van het handels- en particuliere drukwerk. In december datzelfde jaar werd Miel aangetrokken om het werk van Fik te verlichten. Miel bleek snel van aanpakken en is vandaag nog steeds Fiks trouwe rechterhand binnen Mensen zijn Media. Met Miel aan boord kreeg Fik de nodige tijd en energie om minder in en meer aan de zaak te werken. Een aparte huis-aan-huisverdeling via Antwerp Distribution en nog meer aandacht voor de redactionele inhoud en verzorgd grafisch ontwerp resulteerden in gestage groei.

In de zomer van 2012 gaf Fik op vraag van en in samenwerking met Martijn Damad de eerste uitgave uit van De Passant. Martijn was zaakvoerder van Antwerp Distribution en zeer tevreden over de correcte samenwerking. Hij was er heilig van overtuigd dat een identiek recept als ’t Periodiekske ook wel zou aanslaan in de rest van de Antwerpse zuidrand. Zijn medewerker Nick Van Remoortere werd ingezet als verkoper van De Passant en Nick leerde al doende het vak van Fik en Miel. De Passant is ondertussen toe aan zijn zevende jaargang en is met een totale oplage van 50.500 exemplaren een graag geziene vriend aan huis in Berchem, Wilrijk, Aartselaar en Hoboken.

Nauwelijks 9 maanden na de opstart van De Passant gaf Martijn aan dat hij een stap terug wilde zetten. Hij sloot een deal met Fik waardoor zowel de distributie als De Passant volledig in handen kwamen van Fik en An. Om hun adverteerders en lezers een aparte verdeling te kunnen blijven garanderen, richtten Fik en An WinDistributie op. Na hun doorstart konden zij na enkele maanden gelukkig opnieuw rekenen op de ervaring van Walter Jönsson. Walter stuurt een 20-tal zelfstandige dragers aan en zorgt op die manier sinds 19 augustus 2013 nog steeds voor de verdeling van de uitgaven van Mensen zijn Media en tal van andere ongeadresseerde reclamedrukwerken.

Op 1 juli breidde het Mensen zijn Mediateam uit met een fulltime grafisch ontwerpster, Kim Jönsson en op 10 juli 2017 werd Nick Van Remoortere opgevolgd door Marlene Duran Rodriguez die bij ons bleef tot eind september 2018.

In het voorjaar van 2018 koos Mensen zijn Media resoluut om haar klanten ook verder te helpen op het vlak van digitale communicatie. Hiervoor is het noodzakelijk om nog meer werk en gebruik te maken van waardevolle content. Externe specialisten Pascale Lequesne en Niko Milojevic werden aangetrokken om concreet vorm te geven aan het sluimerende geesteskind van Fik “iedereencontent.nu”. Omdat inhoud de hoeksteen vormt van dit nieuwe concept, werd op 18 juni Joyce Verschueren aangetrokken om het Mensen zijn Mediateam te vervolledigen. Joyce coördineert zowel de commerciële als de redactionele informatiestroom. Voor het online plaatsen van berichten wordt ze hiervoor bijgestaan door de zoon van Fik en An. Laurens studeert nog, maar werkt sinds augustus 2018 freelance mee als desktop-publisher.

Op 31 augustus 2018 ging een van onze eerste trouwe medewerkers, Marc Boeckx, met verdiend pensioen. Marc verzorgde jarenlang het drukwerk voor Mensen zijn Media. Ondertussen werken we volop aan een nieuwe webshop, Print Je Content, waar onze klanten snel en gemakkelijk hun drukwerk kunnen bestellen.

Toekomst

De tweewekelijkse magazines ’t Periodiekske en De Passant blijven de ruggengraat van Mensen zijn Media. Vandaag heeft ’t Periodiekske een potentieel bereik van 39.000 gezinnen in Mortsel, Edegem, Hove, Boechout-Vremde, Kontich-Waarloos, Lint en Borsbeek. Jongere broer De Passant wordt verdeeld in Berchem, Wilrijk, Aartselaar en Hoboken met een totale oplage van maar liefst 50.500 exemplaren!

De komende jaren wil Mensen zijn Media zich verder toeleggen op een totaaloplossing voor de communicatie van haar klanten en adverteerders via Iedereen Content. Naast kwalitatief hoogstaande magazines, wil het team van de uitgeverij een 365° aanpak realiseren waarin gedrukte en digitale media perfect kunnen worden gecombineerd. Mensen zijn Media blijft dit doen met veel oog voor de lokale gemeenschap en met de bedoeling om het sociale weefsel tussen mensen te versterken.

Fik Verbiest

Onze brands