OVER

Over Ons

Mensen zijn Media is een uitgeverij die gevestigd is in Deurne en die is ontstaan uit de fusie van vennootschappen ’t Periodiekske en De Passant. Momenteel zijn beide merknamen van verzorgde reclamemagazines, die maandelijks gratis en apart huis-aan-huis worden verdeeld.


Beide gedrukte magazines bereiken maandelijks meer dan 85.000 gezinnen in de zuidrand van Antwerpen!


Een verzorgde lay-out, een duurzame papierkwaliteit en vooral een gevarieerd redactioneel aanbod zorgen dat Mensen zijn Media een trouw lezerspubliek heeft dat blijft aangroeien.


Adverteerders weten dat ’t Periodiekske en De Passant vriend aan huis zijn bij veel gezinnen. Hun publicaties dekken de kosten van de productie en verspreiding.

Naast ’t Periodiekske en De Passant realiseert Mensen zijn Media ook andere edities, zoals PUUR Mortsel, PUUR Hove en Gemeentegids Hove. Deze handige brochures zijn vooral gericht op het informeren van de inwoners. In samenwerking met de plaatselijke middenstand, de verenigingen en de lokale overheid wil Mensen zijn Media zoveel mogelijk mensen samenbrengen. Dit door diverse verzorgde publicaties te produceren en te verspreiden met een ruim aanbod activiteiten, die men binnen lokale gemeenschappen organiseert.


Samen met onze magazines verdeelt onze zusterfirma, WinDistributie, flyers en brochures van derden correct huis-aan huis. Mensen zijn Media staat op haar beurt dagelijks voor heel wat klanten klaar voor het grafisch ontwerpen en drukken van hun handels- en particulier drukwerk.


Naast adverteren en print helpen we lokale ondernemers, lokale overheden en andere organisaties verder met hun digitale communicatie. We garanderen een 365° aanpak die on- en offline communicatie netjes integreert. Dat vergroot dat ieders boodschap werkelijk wordt opgepikt, ook die van jou!



Geschiedenis


’t Periodiekske ligt aan de basis van Uitgeverij Mensen zijn Media. Op 14 maart 1964 gaf Drukkerij Peeters - Augustijnen dit lokale krantje voor het eerst uit op 2 of 4 pagina’s. De firma was destijds gevestigd in de Sint-Benedictusstraat 140 in Mortsel.

’t Periodiekske was een initiatief van wijlen Fred Peeters en Mik Van den Bossche. Laatstgenoemde wilde meedoen op voorwaarde dat er voldoende aandacht was voor lokaal nieuws en de activiteiten van lokale verenigingen. Dat is tot vandaag nog steeds de succesformule van onze magazines.


In januari 2002 wordt Peeters-Augustijnen overgenomen door Drukkerij Van den Brande uit Pulderbos, die vooral geïnteresseerd is in het drukken van de periodieke uitgave ‘t Periodiekske. De huisstijl krijgt een serieuze upgrade en nieuwe technologieën maken het sympathieke krantje alsmaar verzorgder. Vanaf januari 2006 stijgt het aantal pagina’s zodanig dat Walter Van den Brande genoodzaakt wordt om het drukken uit te besteden aan een rotatiedrukkerij. Ondertussen verhuist ‘t Periodiekske naar een klein huurpand in de Sint-Benedictusstraat 104. Walter besluit om ’t Periodiekske in november 2009 over te geven aan zijn medewerker, Fik Verbiest en zijn echtgenote, An Adriaenssen.


Met 3 jaar werkervaring bij ’t Periodiekske, een vlotte pen, heel veel zin en de mentale support van An begint Fik aan een verrassend avontuur. Terwijl hij op amper 3 jaar tijd het magazine van 24 naar 48 pagina’s had gebracht, timmert hij samen met de bekwame grafisch ontwerpster Nancy Huybrechts, de ervaren administratieve medewerkster Ria Struyf en de toegewijde orderbegeleider voor het drukwerk Marc Boeckx verder aan de weg. Meer aandacht voor de redactionele inhoud en een aparte huis-aan-huisverdeling van de magazines maken van ‘t Periodiekske een nog sterker merk in Mortsel en omstreken.


In april 2011 komt Sonja Willemsen het team versterken met de opmaak van handels- en particuliere drukwerk. In december datzelfde jaar wordt Miel Van Bavel aangetrokken. Hij blijkt snel van aanpakken en is vandaag nog steeds Fiks trouwe rechterhand binnen Mensen zijn Media. Met Miel aan boord krijgt Fik de nodige tijd en energie om minder in en meer aan de zaak te werken. Een aparte huis-aan-huisverdeling via Antwerp Distribution en nog meer aandacht voor de redactionele inhoud en verzorgd grafisch ontwerp resulteren in gestage groei.


In de zomer van 2012 geeft Fik samen met Martijn Damad de eerste uitgave uit van De Passant. Martijn is zaakvoerder van Antwerp Distribution en zeer tevreden over de correcte samenwerking. Hij is heilig overtuigd dat een identiek recept als ’t Periodiekske ook wel zal aanslaan in de rest van de Antwerpse zuidrand. Zijn medewerker Nick Van Remoortere wordt advertentieverkoper voor De Passant en Nick leert al doende het vak van Fik en Miel. De Passant is met een totale oplage van 50.500 exemplaren een graag geziene vriend aan huis in Berchem, Wilrijk, Aartselaar en Hoboken.


Nauwelijks 9 maanden na de opstart van De Passant wil Martijn een stap terug zetten. Hij sluit een deal met Fik waardoor zowel de distributie als De Passant in handen komen van Fik en An. Om hun adverteerders en lezers een aparte verdeling te blijven garanderen, richten Fik en An WinDistributie op. Na hun doorstart kunnen zij enkele maanden later gelukkig opnieuw rekenen op de ervaren Walter Jönsson. Walter stuurt een 20-tal zelfstandige dragers aan en zorgt tot maart 2020 voor de verdeling van de uitgaven van Mensen zijn Media en tal van andere ongeadresseerde reclamedrukwerken. Hij wordt opgevolgd door Sandra Tse die momenteel, met hulp van Guy Brijs, de folderverdelingen coördineert.


Op 1 juli breidt het Mensen zijn Mediateam uit met een fulltime grafisch ontwerpster, Kim Jönsson en op 10 juli 2017 wordt Nick Van Remoortere opgevolgd door Marlene Duran Rodriguez.  De samenwerking met Marlene wordt stopgezet in september 2018.


In het voorjaar van 2018 biedt Mensen zijn Media ook digitale diensten aan. Externe specialisten Pascale Lequesne en Niko Milojevic geven vorm aan het sluimerende geesteskind van Fik “iedereencontent.nu”. Omdat inhoud de hoeksteen vormt van dit nieuwe concept, werft Mensen zijn Media op 18 juni Joyce Verschueren aan om het team te vervolledigen. Joyce coördineert zowel de commerciële als de redactionele informatiestroom.


Op 31 augustus 2018 gaat trouwe medewerker, Marc Boeckx, met verdiend pensioen. Miel Van Bavel neemt Marcs taak mee over en helpt de klanten met hun drukwerk en grafisch ontwerp.


Begin 2020 stellen Fik en An Niko Milojevic aan als CEO. Onder zijn leiding kiest Mensen zijn Media resoluut voor het uitbrengen van maandmagazines met een neutrale voorcover. Het is een weloverwogen, maar gedurfde keuze die op lange termijn zijn vruchten moet afwerpen. Corona en de oorlog in Oekraïne steken helaas stokken in de wielen. Mensen zijn Media zet de samenwerking met Pascale Lequesne stop en neemt afscheid van Joyce, die een mooie carrièreswitch kan maken.



Toekomst


’t Periodiekske en De Passant blijven de ruggengraat van Mensen zijn Media. Vandaag heeft ’t Periodiekske een potentieel bereik van 35.000 gezinnen in Mortsel, Edegem, Hove, Boechout-Vremde, Kontich-Waarloos, Lint en Borsbeek. Jongere broer De Passant wordt verdeeld in Berchem, Wilrijk, Aartselaar en Hoboken met een totale oplage van maar liefst 50.500 exemplaren!


De komende jaren legt Mensen zijn Media zich verder toe op een totaaloplossing voor de communicatie van haar klanten en adverteerders. Naast kwalitatief hoogstaande magazines, realiseert het team van de uitgeverij een 365° aanpak waarin gedrukte en digitale media perfect worden gecombineerd. Mensen zijn Media doet dit met veel oog voor de lokale gemeenschap en met de bedoeling om het sociale weefsel tussen mensen en organisaties te versterken.



Onze Visie

Mensen zijn Media zorgt dat organisaties, bedrijven, zelfstandigen en iedereen die een positieve boodschap heeft deze aan zoveel mogelijk mensen kan communiceren.


Daarom zorgen we voor een flink en gevarieerd redactioneel aanbod met een positieve ondertoon en een verzorgde vormgeving. Voor onze magazines kiezen we bewust voor een duurzame papierkwaliteit.


Ons uiteindelijke doel ligt verder: Mensen zijn Media heeft als missie om bij te dragen tot meer geluk en verbondenheid. Daar blijven we voor gaan!

Ons Team

Sonja Willemsen

0491 46 45 05

sonja@mensenzijnmedia.be

Zoekers - Vakmensen & Grafisch Ontwerp

Miel Van Bavel

0491 11 71 49

miel@mensenzijnmedia.be

Verkoop (Binnendienst) & Drukwerk

Fik Verbiest


fik@mensenzijnmedia.be

Eigenaar - Ambassadeur - Bezieler

Niko Milojevic

Verder hebben we een hele ploeg freelancers en vrijwilligers. Samen met ons werken zij aan een betere communicatie om zo meer geluk en verbondenheid uit te dragen in de zuidrand van Antwerpen.

Share by: