Isabel Verhaert over Social Coffee

0

De voorbereidingen voor de volgende Social Coffee lopen volop. Bij Mensen zijn Media kijken we er weer vol anticipatie naar uit. Maar wat vinden ondernemers nu zélf zo leuk aan Social Coffee? We vroegen het aan nieuwkomer/enthousiasteling Isabel Verhaert van ValueBel.  

Hoe heb je Social Coffee leren kennen? 

De avond voor de recentste Social Coffee kwam ik toevallig te weten dat een laagdrempelig netwerkevent zou plaatsvinden in mijn home town Mortsel. Het zou doorgaan in Blauwe Regen waarvan ik wist dat het recent was vernieuwd en naar een conferentiecentrum was geëvolueerd. Ik was nog vrij en schreef me snel in. 

Wat vind je er zo bijzonder aan?  

De laagdrempeligheid. Het feit dat het voornamelijk regionale ondernemers zijn. Ook dat er telkens een andere lokale ondernemer in de kijker wordt gezet. Ik geloof oprecht dat het elkaar leren kennen op lokaal niveau de sleutel kan zijn om ondernemen (opnieuw) aantrekkelijk te maken en om omzet te laten groeien. Social Coffee spreekt ook ondernemers van divers pluimage aan wat meteen meerdere deuren opent. 

Toen ik arriveerde, bleek ik verschillende mensen te kennen. De spanning en “awkwardness” aan het begin van de meeste netwerkmomenten ebde meteen weg. Bovendien werd het netwerken ook effectief begeleid tijdens een gericht netwerkspel, dat erg inspirerend werkte, effectieve netwerkdoelen bereikte en bovendien echt fun was. Voor mij was dit de eerste keer dat een organisatie het in contact brengen van ondernemers op zo’n manier voor elkaar kreeg. Heel verfrissend. 

Waarom zou je Social Coffee aan anderen aanraden? 

Om alle redenen die ik al aanhaalde. Hoe groter en diverser de groep van mensen aanwezig op zo’n netwerkmomenten, hoe waardevoller ze worden. We moeten investeren in zichtbaarheid. Daarnaast moeten we opboksen tegen steeds grotere concurrentie. Als lokale ondernemer kunnen we het aniet altijd halen t.o.v. de lagere prijzen van grote spelers. We kunnen wel het gezicht zijn van onze zaak en op die manier potentiële klanten overtuigen van de kwaliteit die we bieden. 

Netwerken om verkoop te stimuleren helpt trouwens alleen als we bereid zijn om ook te kopen en ons op te stellen als potentiële klant. Op die manier krijgt zo’n zakelijk netwerkmoment meteen de allure van een gezellig koffiemoment. Ik was zelf alvast zo enthousiast dat ik de organisatoren van Social Coffee uitnodigde om één van de volgende edities in LUT30 te organiseren. 

Meer weten over het hoe en waarom van Social Coffee? Lees hier meer!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here