BEEGO: dé aspirine voor uw digitale hoofdpijn

0

Antwerpse start-up verkleint digitale kloof door hulp op maat aan huis te bieden

Januari 2018 – Antwerpen

BEEGO, een kersverse start-up, stuurt studenten ter hulp bij computerproblemen. Iedereen kan bij BEEGO aankloppen voor alle vragen over een computer, smartphone, tablet, …

De overheid, scholen en bedrijven zetten massaal in op digitalisering. Tegen 2020 moeten alle overheids­transacties digitaal gebeuren. Dat niet iedereen dit tempo kan volgen wordt bevestigd door de uitvoerige berichtgeving* in de media de voorbije weken. Uit onderzoek van de Gezinsbond blijkt dat bijvoorbeeld 1 op de 5 Belgen zich hulpeloos voelt in de digitale samenleving.

1 op de 5 Belgen voelt zich hulpeloos in de digitale samenleving

Frederick Scraeyen (35), oprichter van BEEGO, licht toe: “Aan de ene kant raast de digitalisering verder aan sneltempo, gestuwd door bedrijven en overheden die snel efficiëntievoordelen willen boeken. Millenials en twintigers maken gretig gebruik van alles wat digitaal is en hebben nooit anders gekend. Aan de andere kant hebben mensen die iets ouder zijn, zich die nieuwe digitale methodes zelf eigen moeten maken. Dat zelf-aanleren is nu eenmaal niet zo evident, zeker niet naarmate men ouder wordt. Daar willen we graag een handje bij helpen. We zetten de millenials en twintigers in om de andere generaties van hun digitale hoofdpijn af te helpen geraken”.

Studenten dichten de kloof

BEEGO doet beroep op een team van slimme ICT­studenten. Voor die studenten is een smartphone even evident als water. De geschikte student voor jouw specifiek probleem wordt aan huis gestuurd, en in 95% van de gevallen wordt het euvel binnen het uurtje opgelost.

“Maar het gaat ook verder: wij sturen geen prijzige techniekers die zonder veel woorden uw wifi-modem herstellen en terug in hun bestelwagen springen. Wij willen graag de mensen iets bijbrengen, zodat ze zelfredzamer worden. Onze studenten zijn niet enkel techneuten, ze zorgen voor begeleiding in mensentaal. Om de geschikte studenten te vinden doen we daarom een nauwkeurige screening, ook van hun sociale vaardigheden”, verzekert Frederick.

Je kan BEEGO ook inschakelen als je gewoon een uurtje uitleg wenst over een bepaald onderwerp, zoals veiligheid op internet, om de nieuwste functies van je smartphone te leren kennen, of een goede methode om al je foto’s netjes te bewaren zonder dat je geheugen steeds volloopt.

Eenvoudig, snel en voordelig

Aangezien BEEGO mensen wil helpen die niet thuis zijn in de digitale wereld is toegankelijkheid van groot belang. Geen apps of een complexe website, maar je belt gewoon een eenvoudig telefoonnummer zonder wachtrijen of eindeloze menu’s. We helpen je persoonlijk verder en zorgen dat de juiste studenten worden ingezet, afgestemd op jouw probleem.

Een andere pijler waarin BEEGO zich onderscheidt is beschikbaarheid. Na een oproep tracht de student zo snel mogelijk aan huis te komen. Je kan ook voor een lidmaatschap kiezen, waardoor BEEGO garandeert dat er binnen 24 uur een student aan de deur staat.

“Dit is zeker een logistieke uitdaging, maar helemaal in lijn met het digitale denken van vandaag. Als je nú een probleem hebt, wil je graag nú een oplossing, en daar zet BEEGO alles op in. Om dit haalbaar te maken, rollen we enkel uit in stedelijk gebied. Voor mensen van buiten ons bereik werkt BEEGO momenteel aan de uitbouw van een aantal BEEGO Hotspots in Antwerpen; locaties waar we klanten kunnen ontvangen van buiten de stad.”, aldus Frederick

De studenten verplaatsen zich per fiets zodat ze snel ter plaatste zijn, op een milieubewuste manier. Frederick: “Werken met enthousiaste studenten heeft nog een ander belangrijk voordeel: studentenjobs genieten een belastingvoordeel zodat BEEGO voor iedereen betaalbaar is.”

BEEGO is bereikbaar op 0493 07 05 07 en via de website www.beego.be. Neem zeker ook een kijkje op de Facebookpagina van BEEGO: www.facebook.com/beegodigitalehulp.

Geen posts om weer te geven

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here